Studia prowadzone przez Uczelnię Nauk Społecznych w Łodzi.
Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym magisterskim, które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela chcących pracować jako pedagodzy specjalni i nauczyciele wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
UWAGA: NIE JEST WYMAGANE WCZEŚNIEJSZE UKOŃCZENIE INNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną i kompetencje pozwalające podejmować efektywne działania diagnostyczne i terapeutyczne w obszarze prowadzenia terapii zaburzeń mowy. Tematyka studiów obejmuje zagadnienia logopedii, neurologopedii, podstawy wiedzy o języku i psycholingwistyki stosowanej. Program kształcenia skoncentrowany jest na rozwijaniu praktycznych umiejętności i kompetencji warunkujących możliwość podejmowania efektywnych działań w obszarze diagnozy logopedycznej, wczesnej interwencji logopedycznej oraz kompleksowej terapii logopedycznej.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.) oraz
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102).
Studia trwają cztery semestry.
SEMESTR I
Dydaktyka specjalna – koncepcje i systemy kształcenia specjalnego
Organizacja procesu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
Diagnostyka w pedagogice specjalnej – planowanie, organizacja i ewaluacja procesu diagnostycznego
Wstęp do logopedii i organizacji opieki logopedycznej
Podstawy neurologopedii
Typologia zaburzeń mowy
Psycholingwistyka rozwojowa
Afazja i dysfazja
SEMESTR II
Neuropsychologia i neuropsychologiczne podstawy zaburzeń mowy
Diagnostyka logopedyczna
Metody pedagogiczne w terapii logopedycznej
Wczesna interwencja logopedyczna
Podstawy audiologii i foniatrii
Teoretyczne postawy wiedzy o języku
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Trudności w uczeniu się czytania i pisania oraz specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka
Logarytmika, emisja i higiena głosu
SEMESTR III
Glottodydaktyka
TIK w terapii logopedycznej
Podstawy języka migowego
Warsztat pracy logopedy
Metodyka postępowania logopedycznego – zasady i metody terapii logopedycznej
Tyflologopedia i surdologopedia
Diagnoza i terapia zaburzeń artykulacyjnych (dyslalia)
Diagnoza i terapia dyzartrii
Autyzm i mutyzm
SEMESTR IV
Diagnoza i terapia jąkających się
Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną
Diagnoza i terapia zaburzeń anatomiczno-funkcjonalnych (dysglosia)
Terapia neurologopedyczna u dzieci i dorosłych
Zasady konstruowania programów terapii logopedycznej
Metody wychowania słuchowego i językowego
Metodyka rewalidacji indywidualnej
Praktyka – 180 godzin
Łączna liczba godzin - 735 (150h wykładów + 405h ćwiczeń + 180h praktyk)
80 punktów ECTS
Oferta obowiązuje od 04.04.2024 r. (za całość studiów) | Opłata wpisowa | Płatność od 2 do 10 rat płatnych przelewem | Płatność jednym przelewem |
Cena dla nowych słuchaczy | 180 zł | 5 100 zł | 4 800 zł |
Cena na drugi zapis oraz dla absolwentów | 180 zł | -200 zł | -200 zł |