Studia prowadzone przez Uczelnię Nauk Społecznych w Łodzi.
Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym magisterskim, które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela chcących pracować jako pedagodzy specjalni i nauczyciele wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
UWAGA: NIE JEST WYMAGANE WCZEŚNIEJSZE UKOŃCZENIE INNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną i kompetencje pozwalające podejmować efektywne działania diagnostyczne i terapeutyczne w obszarze prowadzenia terapii zaburzeń mowy. Tematyka studiów obejmuje zagadnienia logopedii, neurologopedii, podstawy wiedzy o języku i psycholingwistyki stosowanej. Program kształcenia skoncentrowany jest na rozwijaniu praktycznych umiejętności i kompetencji warunkujących możliwość podejmowania efektywnych działań w obszarze diagnozy logopedycznej, wczesnej interwencji logopedycznej oraz kompleksowej terapii logopedycznej.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 312)
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 2160)
Zarządzeniem Rektora Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi w roku akademickim 2020/2021 wszystkie zajęcia odbywają się w formie on-line.
Studia trwają cztery semestry.
SEMESTR I
Dydaktyka specjalna – koncepcje i systemy kształcenia specjalnego
Organizacja procesu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
Diagnostyka w pedagogice specjalnej – planowanie, organizacja i ewaluacja procesu diagnostycznego
Wstęp do logopedii i organizacji opieki logopedycznej
Podstawy neurologopedii
Typologia zaburzeń mowy
Psycholingwistyka rozwojowa
Afazja i dysfazja
SEMESTR II
Neuropsychologia i neuropsychologiczne podstawy zaburzeń mowy
Diagnostyka logopedyczna
Metody pedagogiczne w terapii logopedycznej
Wczesna interwencja logopedyczna
Podstawy audiologii i foniatrii
Teoretyczne postawy wiedzy o języku
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Trudności w uczeniu się czytania i pisania oraz specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka
Logarytmika, emisja i higiena głosu
SEMESTR III
Glottodydaktyka
TIK w terapii logopedycznej
Podstawy języka migowego
Warsztat pracy logopedy
Metodyka postępowania logopedycznego – zasady i metody terapii logopedycznej
Tyflologopedia i surdologopedia
Diagnoza i terapia zaburzeń artykulacyjnych (dyslalia)
Diagnoza i terapia dyzartrii
Autyzm i mutyzm
SEMESTR IV
Diagnoza i terapia jąkających się
Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną
Diagnoza i terapia zaburzeń anatomiczno-funkcjonalnych (dysglosia)
Terapia neurologopedyczna u dzieci i dorosłych
Zasady konstruowania programów terapii logopedycznej
Metody wychowania słuchowego i językowego
Metodyka rewalidacji indywidualnej
Praktyka – 180 godzin
Łączna liczba godzin - 735 (150h wykładów + 405h ćwiczeń + 180h praktyk)
80 punktów ECTS
Oferta obowiązuje od 01.12.2023r | Opłata wpisowa | Płatność od 2 do 10 rat płatnych przelewem | Płatność jednym przelewem |
Cena dla nowych Słuchaczy. | 180 zł | 5100 zł | 4800 zł |