Studia prowadzone przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Studia adresowane są w szczególności do absolwentów psychologii, pedagogiki oraz logopedii zainteresowanych pracą w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci (w resorcie oświaty) oraz zespołach wczesnej interwencji pracujących z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością (w resorcie zdrowia).
Kandydat powinien udokumentować posiadanie wykształcenia wyższego oraz kwalifikacji pedagogicznych.
Studia przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością i dziecka z trudnościami rozwojowymi w przedszkolu i szkole.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.) oraz
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102).
Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim), które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela chcących pracować jako pedagodzy specjalni i nauczyciele wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
UWAGA: NIE JEST WYMAGANE WCZEŚNIEJSZE UKOŃCZENIE INNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Studia trwają trzy semestry.
Zakres tematyczny studiów podyplomowych obejmuje m.in.:
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
- Diagnoza i terapia dysleksji
- Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
- Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
- Deficyty sensoryczne u dzieci
- Dyspraksja i inne zaburzenia rozwoju funkcji motorycznych u dzieci
- Zaburzenia psychosomatyczne
- Zaburzenia odżywiania
- Tiki i zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u dzieci
- Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
- Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
- Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami rozwojowymi
- Trening umiejętności społecznych
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)
- Trening umiejętności wychowawczych
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
- Metodyka edukacji bazalnej
- Metodyka stymulacji i integracji sensorycznej
- Metody i techniki terapii pedagogicznej
- Praktyka I - 60 godzin (charakter asystencki do odbycia w oddziałach specjalnych)
- Praktyka II – 120 godzin (charakter asystencko-pedagogiczny, obejmujący również samodzielne prowadzenie zajęć, z zakresu studiowanej specjalności)
Łączna liczba godzin - 630 (230h wykłady + 220h ćwiczenia + 180h praktyki)
50 punktów ECTS
zakres tematyczny dla studiów rozpoczętych od 01.10.2024 r.
Oferta obowiązuje od 04.04.2024 r. (za całość studiów) | Opłata wpisowa | Płatność od 2 do 10 rat płatnych przelewem | Płatność jednym przelewem |
Cena dla nowych słuchaczy | 180 zł | 3 900 zł | 3 600 zł |
Cena na drugi zapis oraz dla absolwentów | 180 zł | -200 zł | -200 zł |
. |