Pedagogika specjalna – Diagnoza i terapia pedagogiczna (WSHE w Brzegu)

Studia prowadzone przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.

Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności umożliwiające pracę z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu i opanowaniu zasad ortograficznych oraz prowadzenie z uczniami (w zależności od zdiagnozowanych potrzeb) różnych zajęć terapeutycznych.
Słuchacze zapoznają się z możliwościami różnorodnych metod reedukacyjnych oraz budowaniu indywidualnych programów terapeutycznych.


Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.) oraz

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102).

Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim), które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela chcących pracować jako pedagodzy specjalni i nauczyciele wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.

UWAGA: NIE JEST WYMAGANE WCZEŚNIEJSZE UKOŃCZENIE INNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.

Studia trwają trzy semestry.


MODUŁ KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO

Podstawy pedagogiki specjalnej
Dydaktyka specjalna
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Etyka zawodu nauczyciela
Praktyka I – 60 godzin (charakter asystencki do odbycia w oddziałach specjalnych)


MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO

Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
ADHD i zahamowania psychoruchowe – perspektywa psychologiczno-pedagogiczna
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Podstawy neuropsychologii
Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
Psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych
Prawne aspekty opieki nad uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Przyczyny i profilaktyka trudności w nauce czytania i pisania
Organizacja procesu terapeutycznego
Metoda Dobrego Startu
Leworęczność i oburęczność u dzieci – diagnoza i zasady postępowania
Syndrom nieadekwatnych osiągnięć
Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania
Wybrane zagadnienia z metodyki edukacji wczesnoszkolnej

Praktyka II – 120 godzin (charakter asystencko-pedagogiczny, obejmujący również samodzielne prowadzenie zajęć z zakresu studiowanej specjalności w podziale: 60 godzin przy pedagogu w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (moduł zajęć związany z diagnozą), 60 godzin
w placówce, w której realizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej).

Łączna liczba godzin - 715 (195h wykładów + 340h ćwiczeń + 180h praktyk)
72 punktów ECTS

Oferta obowiązuje od 04.04.2024 r. (za całość studiów)Opłata wpisowaPłatność od 2 do 10 rat płatnych przelewemPłatność jednym przelewem
Cena dla nowych słuchaczy180 zł
3 900 zł3 600 zł
Cena na drugi zapis oraz dla absolwentów180 zł-200 zł-200 zł

    W poniższym polu należy podać swój adres mailowy, następnie zatwierdzić pole z kodem captcha (Nie jestem robotem) i kliknąć przycisk „Wyślij”. System odeśle wiadomość zwrotną z informacjami, dokumentami potrzebnymi do zapisu i numerem konta do opłaty wpisowej danej uczelni. Samo pobranie dokumentów nie jest jeszcze zobowiązujące i nie oznacza zapisu na studia.

     
     

    (WSHE) Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu

    Do ok. 15.05.2024 trwają zapisy do grupy letniej (I sem. od 30.03.2024).
    W grupie zimowej istnieje możliwość realizacji studiów 3-semestralnych w 12 miesięcy od rozpoczęcia się I sem. / 4-semestralnych w 15 miesięcy od rozpoczęcia się I sem.
     

    Studia podyplomowe wspomagane są kształceniem online (e-learning, asynchronicznie) . W każdym momencie można dopisać się do grupy.
     
    Zajęcia odbywają się przy pomocy platformy edukacyjnej (moodle), a metoda pracy wygląda następująco:

    • wykładowcy przygotowują dla Słuchaczy materiały dydaktyczne do każdego przedmiotu oraz określają rodzaj zaliczenia (test lub zadanie/zadania pisemne np. referat, prezentacja, esej, itd.);

    • każdy przedmiot kończy się oceną. Po przesłaniu wykonanego zadania pisemnego lub rozwiązaniu testu wykładowca zalicza (i wstawia pozytywną ocenę) / prosi o wykonanie korekty przesłanego zadania lub testu;

    • kontakt z wykładowcami jest możliwy poprzez: prywatne wiadomości na platformie edukacyjnej / wiadomości e-mail / kontakt z sekretariatem Edusfery (nie uczelnią);

    • podczas studiów nie ma zjazdów, wykładów/ćwiczeń w czasie rzeczywistym, ustalonego harmonogramu, kiedy należy logować się na platformie edukacyjnej i zaliczać poszczególne przedmioty.
      Jeżeli płatnikiem za Państwa studia jest instytucja, tj. PFRON, UP, PCPR, szkoła itd., może ona wymagać udokumentowania postępu słuchacza zgodnie z terminami poszczególnych semestrów. W pozostałych przypadkach czas i miejsce zaliczeń zależy od słuchacza (z zachowaniem czasu trwania zawartej umowy);

    • ocena końcowa na świadectwie ukończenia studiów podyplomowych jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z zaliczeń/egzaminów z każdego przedmiotu przewidzianego w planie studiów;

    • przedmioty na platformie edukacyjnej są udostępniane zgodnie z harmonogramem poszczególnych semestrów;

    • brak obrony pracy dyplomowej i egzaminu końcowego z całego toku studiów;

    • wszystkie formalności dopełniamy za pomocą poczty elektronicznej oraz poczty tradycyjnej/kurier, a zaliczenia i egzaminy odbywają się na platformie edukacyjnej;

    • praktyka stacjonarna w placówce: słuchacz sam znajduje placówkę, w której zrealizuje praktykę (zgodnie z odbywanym kierunkiem studiów podyplomowych i programem praktyk). Przebieg praktyk na uczelni WSHE w Brzegu dokumentuje się w formie dzienników praktyk, skierowań i konspektów oraz innych dokumentów, które mogą zostać wyznaczone do sporządzenia przez dziekanat. Słuchacz w pierwszej kolejności wysyła mailowo skany dokumentacji ze zrealizowanych praktyk, które muszą zostać pozytywnie zatwierdzone przez dziekanat (dokumentacja i program będą dostępne na koncie słuchacza w trakcie studiów). Zaakceptowaną mailowo przez uczelnię dokumentację słuchacz wysyła w wersji papierowej (oryginały) do biura Edusfery.

      Praktyka może być realizowana przez słuchacza równolegle z częścią teoretyczną studiów, tzn. od momentu rozpoczęcia się 1. semestru, do którego dołączył słuchacz, aż do zakończenia studiów. Nie ma możliwości realizacji praktyk po zakończeniu studiów.

      Słuchacze mają możliwość wnoszenia do władz uczelni wniosku o zaliczenie aktywności zawodowej na poczet praktyk (gdy charakter wykonywanej obecnie pracy słuchacza jest tożsamy z programem praktyk i studiowanym kierunkiem), decyzje w tej sprawie są podejmowane indywidualnie przez uczelnię na podstawie przesłanych przez Państwa dokumentów potwierdzających zatrudnienie w danym zakresie.

      Bycie czynnym nauczycielem innego przedmiotu lub zajęć, które nie są tożsame ze studiowanym kierunkiem, nie stanowi podstawy do całościowego zwolnienia z praktyk, a tym samym nie zwalnia słuchacza z obowiązku udokumentowania realizacji praktyk (dot. głównie studiów 3 i 4-semestralnych).
      Nie ma możliwości przepisania praktyk zrealizowanych na innych studiach wyższych/podyplomowych.

      Praktyka na studiach 3 i 4-semestralnych jest integralną częścią planu studiów i podlega obowiązkowemu zaliczeniu. Informacje o konieczności realizacji praktyk na studiach 2-semestralnych znajduje się w zakładce Zakres tematyczny oraz w trakcie studiów na platformie edukacyjnej w kursie praktyka;

    • na koniec studiów uczelnia wydaje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych według obowiązującego wzoru MEiN (w terminie do 90. dni od momentu, w którym uczelnia otrzyma od nas Państwa kompletną dokumentację przebiegu studiów - z zachowaniem czasu trwania studiów oraz ustalonym wewnętrznie harmonogramem przekazywania dokumentacji absolwentów).
      Do świadectw ukończenia studiów podyplomowych nie są wydawane suplementy ani certyfikaty, ponieważ na 2. stronie świadectwa znajduje się program studiów z godzinami (wykłady i ćwiczenia) oraz punkty ECTS przypisane do każdego przedmiotu;

    • faktura (po przesłaniu do biura Edusfery oryginału podpisanej umowy i wymaganego kompletu dokumentów rekrutacyjnych - w wersji papierowej):

      a) na słuchacza: może być wystawiona przez księgowość uczelni, jeżeli żądanie jej wystawienia zostanie przez Państwa zgłoszone mailowo w terminie 3. miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.
      W wiadomości mailowej z prośbą o fv należy podać swoje dane (imię, nazwisko, adres, kierunek studiów, uczelnia) oraz załączyć potwierdzenie pdf wykonanego przelewu. Faktura jest wystawiana na taką kwotę, na jaką został dokonany przelew.

      b) na instytucję (np. szkoła, urząd, gmina, firma, fundacja itd.): po Państwa mailowym zgłoszeniu istnieje możliwość wystawienia przez księgowość faktury z 14-dniowym terminem płatności. Prosimy o podanie w takim przypadku pełnych danych instytucji tj. nabywcy: NIP, Regon, adres, nazwa + kwota, na jaką ma być wystawiona faktura wraz z danymi słuchacza, którego dotyczy prośba (imię, nazwisko, adres, kierunek studiów, uczelnia). Faktury z odroczonym terminem nie są wystawiane na osoby prywatne. W niektórych przypadkach konieczne może być podanie przez Państwa danych zarówno nabywcy i odbiorcy (np. gmina/powiat i szkoła).

      Każdą prośbę o fakturę (pkt. a i b) należy zgłosić mailowo na adres: podyplomowe@edusfera.edu.pl
      Następnie Państwa wiadomość z kompletem informacji przekazujemy do księgowości uczelni, ponieważ Edusfera jako partner nie wystawia faktur.

      Dane do przelewu za czesne znajdować się będą w §5 pkt 2. umowy.


    • zaświadczenie (po przesłaniu do biura Edusfery oryginału podpisanej umowy i wymaganego kompletu dokumentów rekrutacyjnych - w wersji papierowej):

      a) przed dniem rozpoczęcia się 1. semestru studiów słuchacz może otrzymać zaświadczenie, że został przyjęty na studia podyplomowe.

      b) z rozpoczęciem się 1. semestru studiów słuchacz może otrzymać zaświadczenie o studiowaniu.

      Prośby w sprawie zaświadczeń należy kierować na adres: podyplomowe@edusfera.edu.pl.
      Zaświadczenia wysyłane są przez uczelnię WSHE w Brzegu listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej (w kolejności zgłoszeń);

    • Istnieje możliwość realizowania dwóch lub więcej kierunków jednocześnie. RABATY


    [contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]