Studia prowadzone przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności umożliwiające pracę z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu i opanowaniu zasad ortograficznych oraz prowadzenie z uczniami (w zależności od zdiagnozowanych potrzeb) różnych zajęć terapeutycznych.
Słuchacze zapoznają się z możliwościami różnorodnych metod reedukacyjnych oraz budowaniu indywidualnych programów terapeutycznych.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.) oraz
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102).
Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim), które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela chcących pracować jako pedagodzy specjalni i nauczyciele wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
UWAGA: NIE JEST WYMAGANE WCZEŚNIEJSZE UKOŃCZENIE INNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Studia trwają trzy semestry.
Zakres tematyczny studiów podyplomowych obejmuje m.in.:
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- ADHD i zahamowania psychoruchowe - perspektywa psychologiczno-pedagogiczna
- Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
- Podstawy neuropsychologii
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych
- Prawne aspekty opieki nad uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Przyczyny i profilaktyka trudności w nauce czytania i pisania
- Organizacja procesu terapeutycznego
- Leworęczność i oburęczność u dzieci - diagnoza i zasady postępowania
- Syndrom nieadekwatnych osiągnięć
- Metoda Dobrego Startu
- Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
- Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania
- Wybrane zagadnienia z metodyki edukacji wczesnoszkolnej
- Praktyka I - 60 godzin (charakter asystencki do odbycia w oddziałach specjalnych)
- Praktyka II – 120 godzin (charakter asystencko-pedagogiczny, obejmujący również samodzielne prowadzenie zajęć, z zakresu studiowanej specjalności)
Łączna liczba godzin - 630 (170h wykłady + 280h ćwiczenia + 180h praktyki)
50 punktów ECTS
zakres tematyczny dla studiów rozpoczętych od 01.10.2024 r.
Oferta obowiązuje od 04.04.2024 r. (za całość studiów) | Opłata wpisowa | Płatność od 2 do 10 rat płatnych przelewem | Płatność jednym przelewem |
Cena dla nowych słuchaczy | 180 zł | 3 900 zł | 3 600 zł |
Cena na drugi zapis oraz dla absolwentów | 180 zł | -200 zł | -200 zł |
. |