Studia prowadzone przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Studia podyplomowe mają charakter kwalifikacyjny- absolwenci nabywają kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela edukacji włączającej w przedszkolach, szkołach, jak i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych. Zgodnie z najnowszym projektem rozporządzenia jest to jeden z tych kierunków, który będzie nadawał kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego w szkołach.
Absolwenci studiów licencjackich po ukończeniu studiów podyplomowych uzyskują kwalifikacje w zakresie edukacji włączającej w przedszkolach i szkołach podstawowych. Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwenta studiów magisterskich pozwala na prowadzenie zajęć we wszystkich typach szkół, w tym pracy nauczyciela wspomagającego.
Podstawa prawna:
Program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.u. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży nie-pełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017, poz.1578 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 312)
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 2160)
Szanowni Państwo,
ze względu na szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz w trosce o zdrowie pracowników i studentów informujemy, że decyzją Rektora WSHE w Brzegu, wszystkie zajęcia, aż do odwołania, prowadzone są w formie zdalnej (on-line).
Studia przeznaczone są dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, wykształcenie wyższe (minimum licencjackie) a także dla nauczycieli wszystkich kierunków, rodziców pedagogów, wychowawców praz pracowników wszelakich placówek wspomagających dla osób niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie czy zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
UWAGA: NIE JEST WYMAGANE WCZEŚNIEJSZE UKOŃCZENIE INNEJ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ.
Studia trwają trzy semestry.
MODUŁ KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Etyka zawodu nauczyciela
- Praktyka I - 60 godzin (charakter asystencki do odbycia w oddziałach specjalnych)
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
- Psychologia kliniczna z elementami psychopatologii
- Podstawy psychologii dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Wspomagające i alternatywne metody komunikacji
- Podstawy języka migowego
- Psychologia wychowawcza
- Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej i włączającej
- Modele edukacji integracyjnej i włączającej w Polsce i na świecie
- Diagnoza funkcjonalna dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami narządu słuchu
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami narządu wzroku
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z chorobą przewlekłą
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie i zagrożonym niedostosowaniem społecznym
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami zachowania i emocji
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami narządu ruchu
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z zaburzeniami komunikacji i sprawności językowej
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi i wyznaniowymi
- Specyfika pracy z dzieckiem/uczniem zdolnym
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej wobec osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Prawne aspekty edukacji i rehabilitacji osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Diagnoza i wspomaganie rodziny z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Współczesne zagrożenia rozwoju osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Projektowanie programów psychoedukacyjnych z elementami socjoterapii
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dziecku/uczniowi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Diagnoza edukacyjna uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- Praktyka II – 120 godzin (charakter asystencko-pedagogiczny, obejmujący również samodzielne prowadzenie zajęć, z zakresu studiowanej specjalności)
Łączna liczba godzin - 660 (130h wykładów + 350h ćwiczeń + 180h praktyk)
65 punktów ECTS
Oferta obowiązuje od 01.12.2023r | Opłata wpisowa | Płatność od 2 do 10 rat płatnych przelewem | Płatność jednym przelewem |
Cena dla nowych Słuchaczy. | 180 zł | 3900 zł | 3600 zł |
(WSHE) Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu Do ok. 31.10.2023 trwają zapisy do grupy zimowej (I sem. od 01.10.2023). W grupie zimowej istnieje możliwość realizacji studiów 3-semestralnych w 12 miesięcy od rozpoczęcia się I sem. / 4-semestralnych w 15 miesięcy od rozpoczęcia się I sem. Studia podyplomowe wspomagane są kształceniem online (e-learning, asynchronicznie) . W każdym momencie można dopisać się do grupy. Zajęcia odbywają się przy pomocy platformy edukacyjnej (moodle), a metoda pracy wygląda następująco:
|