Studia prowadzone są przez Collegium Humanum – Szkołę Główną Menedżerską z siedzibą w Warszawie.
Indywidualna Organizacja Studiów (IOS)
To szczególnie wygodne rozwiązanie, na które w przypadku studiów podyplomowych możesz zdecydować się już na etapie rekrutacji.
IOS pozwala elastycznie kształtować harmonogram studiów podyplomowych. Dzięki niemu, możesz uczyć się w dogodnie wybranym czasie, korzystając jedynie z platformy e-learningowej. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne materiały dydaktyczne!
Studia adresowane są w szczególności do absolwentów psychologii, pedagogiki oraz logopedii zainteresowanych pracą w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci
(w resorcie oświaty) oraz zespołach wczesnej interwencji pracujących z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością (w resorcie zdrowia).
Kandydat powinien udokumentować posiadanie wykształcenia wyższego oraz kwalifikacji pedagogicznych.
Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju mają charakter kwalifikacyjny zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2012, poz. 131) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. 2017, poz. 1635).
Studia przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością i dziecka z trudnościami rozwojowymi w przedszkolu i szkole.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 312)
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 2160)
Studia trwają trzy semestry.
Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
Deficyty sensoryczne u dzieci
Diagnoza i terapia dysleksji
Dyspraksja i inne zaburzenia rozwoju funkcji motorycznych u dzieci
Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
Metody i techniki terapii pedagogicznej
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)
Metodyka edukacji bazalnej
Metodyka stymulacji i integracji sensorycznej
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
Podstawy neuropsychologii
Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami rozwojowymi
Przyczyny i profilaktyka trudności w nauce czytania i pisania
Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
Tiki i zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u dzieci
Trening umiejętności społecznych
Trening umiejętności wychowawczych
Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
Zaburzenia odżywiania
Zaburzenia psychosomatyczne
Praktyka - 180 godzin:
moduł I) 60 godzin (charakter asystencki do odbycia w oddziałach specjalnych)
moduł II) 120 godzin (charakter asystencko-pedagogiczny, obejmujący również samodzielne prowadzenie zajęć, z zakresu studiowanej specjalności)
Łączna liczba godzin - 720 (255h wykładów + 285h ćwiczeń + 180h praktyk)
67 punktów ECTS
Oferta obowiązuje od 01.12.2023r | Opłata wpisowa | Płatność od 2 do 4 rat płatnych przelewem | Płatność jednym przelewem |
Cena dla nowych Słuchaczy. | 180 zł | 3900 zł | 3600 zł |
(CH) Collegium Humanum w Warszawie: Studia podyplomowe wspomagane są kształceniem online (e-learning, asynchronicznie) . W każdym momencie można dopisać się do grupy. Zajęcia odbywają się przy pomocy platformy edukacyjnej (moodle), a metoda pracy wygląda następująco:
|