ADRESACI:
Studia podyplomowe na kierunku Diagnoza i terapia psychologiczna
zaburzeń lękowych, jąkania i mutyzmu skierowane są do osób,
które uzyskały tytuł licencjata lub magistra psychologii, logopedii lub
kierunków medycznych i umożliwiają terapeucie wyspecjalizowanie
się w kierunku diagnozy i terapii zaburzeń lękowych oraz zaburzeń
płynności mowy.
Celem studiów podyplomowych na kierunku Diagnoza i terapia
psychologiczna zaburzeń lękowych, jąkania i mutyzmu
jest przekazanie Uczestnikom najnowszej i komplementarnej wiedzy z
zakresu metod i narzędzi diagnostycznych w obrębie zaburzeń
lękowych u dzieci, młodzieży i osób dorosłych stosowanych w
ośrodkach publicznej i niepublicznej służby zdrowia, oświacie oraz
rozpoznawania dysfunkcji neurologopedycznych i całościowych
zaburzeń rozwoju mających wpływ na rozwój, produkcję i płynność
mowy. Celem studiów jest przekazanie Słuchaczom całościowej
wiedzy na temat najnowszych technik diagnozowania zaburzeń
lękowych mających wpływ na komunikację werbalną i nabycie
umiejętności współpracy z pracownikami medycznymi, a także
rodzinami pacjentów obciążonych fobią społeczną, która przekłada się
na budowanie komunikacji międzyludzkiej.
Efekty kształcenia: Słuchacz potrafi wybrać i dostosować daną
metodę i narzędzie diagnostyczne do aktualnych potrzeb i
prezentowanych dysfunkcji pacjenta i zgłaszanych trudności w
zakresie zaburzeń lękowych i logopedycznych w każdej grupie
wiekowej. Potrafi pokierować całym procesem terapeutycznym w
oparciu o współpracę z różnymi specjalistami i instytucjami
pomocowymi oraz zaproponować metody terapeutyczne wraz z
opracowaniem dla pacjenta opinii o jego stanie zdrowia i zaleceń.Kadrę kierunku będą stanowić teoretycy i praktycy-magistrowie
Psychologii i logopedzi, neurologopedzi, psychoterapeuci,
psychologowie zatrudnieni w poradniach psychoterapeutycznych niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, lekarze psychiatrzy i inni
specjaliści medyczni.
Warunki przyjęcia: tytuł licencjata lub magistra psychologii,
logopedii, lub kierunków medycznych.
CZAS TRWANIA:
2 semestry, 174 godziny (w tym 60 godzin praktyk), 83 punktów ECTS
CAŁKOWITY KOSZT STUDIÓW:
3150 zł (lub 3 raty po 1100 złotych oraz 10 rat po 340 złotych)
METODA ZAJĘĆ:
Szanowni Państwo,
ze względu na szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz w trosce o zdrowie pracowników i studentów informujemy, że decyzją Rektora WSHE w Brzegu, wszystkie zajęcia, aż do odwołania, prowadzone są w formie zdalnej (on-line).
ZAKRES TEMATYCZNY:
Biologiczne podstawy zachowania z elementami neurodydaktyki
Charakterystyka i przyczyny zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
Charakterystyka i przyczyny zaburzeń lękowych u osób dorosłych
Diagnoza i terapia rodziny dziecka z zaburzeniami lękowymi
Diagnoza różnicowa zaburzeń lękowych
Metody pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami lękowymi
Metody pracy terapeutycznej z dorosłymi z zaburzeniami lękowymi
Współpraca psychologa z instytucjami oświatowymi i ochrony zdrowia w zaburzeniach lękowych
Proces diagnostyczny w mutyźmie, typologia i przyczyny
Mutyzm a całościowe zaburzenia rozwoju
Metody terapeutyczne w mutyźmie
Diagnoza i terapia psychologiczno-logopedyczna osób dorosłych z mutyzmem
Diagnoza i przyczyny jąkania u dzieci i młodzieży
Zaburzenia płynności mowy – aspekt emocjonalny, neurogenny i logopedyczny
Terapia zaburzeń płynności mowy u dzieci i młodzieży
Zaburzenia płynności mowy u dorosłych – przyczyny, typologia, diagnoza i metody terapeutyczne
Emisja głosu
Wsparcie instytucjonalne, edukacyjne i społeczne dla osób z zaburzeniami płynności mowy
Etyka zawodu psychologa i logopedy. Zasady prowadzenia działalności terapeutycznej w Polsce.
Praktyka Zawodowa – 60 godzin