Studia prowadzone przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Studia podyplomowe na kierunku Diagnoza i terapia psychologiczna zaburzeń lękowych, jąkania i mutyzmu skierowane są do osób, które uzyskały tytuł licencjata lub magistra psychologii, logopedii lub kierunków medycznych i umożliwiają terapeucie wyspecjalizowanie się w kierunku diagnozy i terapii zaburzeń lękowych oraz zaburzeń płynności mowy.
Celem studiów podyplomowych na kierunku Diagnoza i terapia psychologiczna zaburzeń lękowych, jąkania i mutyzmu jest przekazanie Uczestnikom najnowszej i komplementarnej wiedzy z zakresu metod i narzędzi diagnostycznych w obrębie zaburzeń lękowych u dzieci, młodzieży i osób dorosłych stosowanych w ośrodkach publicznej i niepublicznej służby zdrowia, oświacie oraz rozpoznawania dysfunkcji neurologopedycznych i całościowych zaburzeń rozwoju mających wpływ na rozwój, produkcję i płynność mowy. Celem studiów jest przekazanie Słuchaczom całościowej wiedzy na temat najnowszych technik diagnozowania zaburzeń lękowych mających wpływ na komunikację werbalną i nabycie umiejętności współpracy z pracownikami medycznymi, a także rodzinami pacjentów obciążonych fobią społeczną, która przekłada się na budowanie komunikacji międzyludzkiej.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 312)
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 2160)
Szanowni Państwo,
ze względu na szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz w trosce o zdrowie pracowników i studentów informujemy, że decyzją Rektora WSHE w Brzegu, wszystkie zajęcia, aż do odwołania, prowadzone są w formie zdalnej (on-line).
Po więcej informacji zapraszamy na kontakt: psychologia@edusfera.edu.pl
Studia trwają dwa semestry.
Biologiczne podstawy zachowania z elementami neurodydaktyki
Charakterystyka i przyczyny zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
Charakterystyka i przyczyny zaburzeń lękowych u osób dorosłych
Diagnoza i terapia rodziny dziecka z zaburzeniami lękowymi
Diagnoza różnicowa zaburzeń lękowych Metody pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami lękowymi
Metody pracy terapeutycznej z dorosłymi z zaburzeniami lękowymi
Współpraca psychologa z instytucjami oświatowymi i ochrony zdrowia w zaburzeniach lękowych
Proces diagnostyczny w mutyźmie, typologia i przyczyny
Mutyzm a całościowe zaburzenia rozwoju
Metody terapeutyczne w mutyźmie
Diagnoza i terapia psychologiczno-logopedyczna osób dorosłych z mutyzmem
Diagnoza i przyczyny jąkania u dzieci i młodzieży Zaburzenia płynności mowy – aspekt emocjonalny, neurogenny i logopedyczny
Terapia zaburzeń płynności mowy u dzieci i młodzieży
Zaburzenia płynności mowy u dorosłych – przyczyny, typologia, diagnoza i metody terapeutyczne
Emisja głosu
Wsparcie instytucjonalne, edukacyjne i społeczne dla osób z zaburzeniami płynności mowy
Etyka zawodu psychologa i logopedy.
Zasady prowadzenia działalności terapeutycznej w Polsce.
Praktyka Zawodowa – 30 godzin
Łączna liczba godzin - 250 (100 h wykładów + 120h ćwiczeń + 30h praktyk)
40 punktów ECTS
Cena za całość studiów. | |
Opłata wpisowa | 180zł |
Płatność od 2 do 10 rat płatnych przelewem | 3100zł |
Płatność jednym przelewem | -300zł |
Rabat dla absolwentów Edusfery lub osób podejmujących jednocześnie drugi kierunek studiów | -200zł |